পৃষ্ঠা ১
বেটুপাতৰ বাবে ফটো বিচৰা হৈছে।
সাম্প্ৰতিক
এই সময় দেশৰ বাবে জটিল সময়। অলপতে বিশ্ব স্বাস্থ্য সংস্থাই প্ৰকাশ কৰিছে যে বিশ্বত বিগত দুটা সপ্তাহত কভিড ১৯ আক্ৰান্ত ৰোগীৰ সংখ্যা বাঢ়িছে। গতিকে বিশ্ববাসীলৈ স্বাস্থ্য সংস্থাই অনুৰোধ জনাইছে যাতে সকলোৱে কভিড প্ৰটকল মানি চলে। প্ৰটকল মানে মুখত মাক্স পৰিধান কৰা, সামাজিক ব্যাৱধান মানি চলা, সঘনাই হাত দুখন চাবোনেৰে ধুই থকা, চেনিটাইজাৰ ব্যৱহাৰ কৰা ইত্যাদি। আনহাতে অসমৰ দুই এক মন্ত্ৰীকে আদি কৰি বিভাগীয় কৰ্তৃপক্ষই জনাইছে যে অসমত কভিড ১৯ নিয়ন্ত্ৰণত আছে। সংবাদ মাধ্যমৰ যোগেদি আমি দেখিবলৈ পাইছো যে অসমত বিয়াগোম নেতা পালিনেতাইও সামাজিক ব্যৱধান মানি চলাটো দূৰৈৰে কথা তেওঁলোকে মুখত মাক্সখনো ব্যৱহাৰ কৰা নাই। এয়া কিমান যুক্তিসংগত হৈছে সেয়া সচেতন মহলে বিবেচনা কৰিব। আমি সাধাৰণ নাগৰিক হিচাপে এটাই আশা কৰোঁ, যাতে কোনো কাৰণতে বিগত বৰ্ষৰ দৰে দেশত এটি জটিল পৰিৱেশৰ সূচনা নহয়, কোনো কাৰণতে যাতে লকডাউনৰ দৰে বন্ধ পৰিৱেশৰ পুনৰ সূচনা নহয়।
ইতিমধ্যে ৰাজ্যখনত বিধান সভা নিৰ্বাচনৰ দিন ঘোষণা হৈছে। নিৰ্বাচন আয়োগে জনোৱা মতে চলিত মাহৰ ২৭ তাৰিখ আৰু এপ্ৰিল মাহৰ ১, ৬ তাৰিখে অসমত তিনিটা স্তৰত ভোট গ্ৰহণ অনুষ্ঠিত হব। নিৰ্বাচন কেন্দ্ৰীক প্ৰচাৰৰ বাবে ইতিমধ্যে ৰাজ্যৰ আঞ্চলিক আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় দলসমূহে বিভিন্ন স্থানত সভা সমিতিৰ আয়োজন কৰিছে, য’ত হাজাৰ হাজাৰ জনসাধাৰণে অংশগ্ৰহণ কৰিছে। কিন্তু এই ক্ষেত্ৰত এটাই চিন্তাৰ বিষয় যে ইমান বৃহত সংখ্যক জনসাধাৰণে অংশ লোৱা নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰ অনুষ্ঠানবোৰত কভিড প্ৰটকল মানি চলা হৈছেনে? কাকতে পত্ৰই প্ৰকাশিত বাতৰি মতে এনে অধিকাংশ অনুষ্ঠানতে জনসাধাৰণৰ বাবে নুন্যতম চেনিটাইজাৰৰ ব্যৱস্থাও উপলব্ধ নহয়। মাক্স পৰিধান, সামাজিক দূৰত্বৰ বিষয়টো দূৰৈৰে কথা। তেনেহলে আমি কোন দিশে গতি কৰিছোঁ? বিগত বৰ্ষত ক’ৰনা মহামাৰীয়ে যি সংহাৰী ৰূপ ধাৰণ কৰিলে, লাখ লাখ মানুহ যিদৰে ৰাতিটোৰ ভিতৰতে মৃত্যুৰ শীতল কোলাত শুই পৰিল, তাৰ পাছতো আমি এই বিষয়টো অৱহেলা কৰাৰ যুক্তি ক’ত?
কভিড ১৯ ৰ ভেকচিন ইতিমধ্যে বিভিন্ন স্বাস্থ্য কেন্দ্ৰত উপলব্ধ হৈছে। তাৰ অৰ্থ এয়া নহয় যে আমি সম্পূৰ্ণকৈ বিপদমুক্ত হৈছোঁ। কিয়নো, দেশৰ প্ৰতিজন নাগৰিকে এই ভেকচিন লোৱা পৰ্ব শেষ কৰালৈ এতিয়াও বহু বাকী। গতিকে, আহকচোন আমি সচেতন হওঁ। অন্ততঃ নিজৰ বাবে নহ’লেও আপোনজনৰ জীৱন ৰক্ষাৰ হেতু মাক্স পৰিধান কৰোঁ, সামাজিক দূৰত্ব মানি চলো আৰু যথাসম্ভৱ শীঘ্ৰে কভিড ১৯ ৰ ভেকচিন লৈ সচেতন নাগৰিকৰ পৰিচয় দিওঁ।
দীপৰ বিল
আমাৰ শৈশৱ
লক্ ডাউন
ধুমুহাই ভঙা সপোন
অভিশ্ৰুতি
এই বাটেদি ৰাধা যমুনালৈ যায়
মোট
লঠঙা পাহাৰৰ সেউজী উৎসৱ
আদিম ভূ-দৃশ্য
জোন-বেলিৰ আদৰ্শৰে
শিক্ষা
অনুভৱৰ বুৰবুৰণি
কলমৰ নিবটো বিশ্বাস কৰিবই নোৱাৰি
বৰ্ণবোৰ জোঁটাই-জোঁটাই অনুপম শব্দৰ সৃষ্টি কৰে ৷
শব্দৰ অণুৰণন হৃদয়ৰ তাঁৰবোৰ তৰংগিত হয়
মৰুভূমিৰ বালিৰ দৰে হিচাপ কৰিব নোৱাৰাকৈ
শৰতৰ হিমকণাহৈ চকুলো টুকে
টকলা পাহাৰৰ নতুনকৈ গজা দূবৰিৰ নিয়ৰে
সূৰ্য্যৰ ৰশ্মিত জিলিকা সৌন্দৰ্য ক্ষণিকৰ বুলি ৷
জোনাকৰ জুৰলৈ দুটি নয়নৰ মিলনত ;
তুমি এখন সাঁকো সাজি দিছিলা তোমাৰ পৰা মোলৈ
অনুভৱৰ কঠীয়া তাতেই গজি উঠিছিল নজনাকৈ
নদীৰ কাষৰ ঝাওবন বিৰিণা খাগৰিবোৰ সাক্ষী
নিবিড়ভাবে বৈ গৈছিল দুটি হৃদয়ৰ প্ৰেমৰ সোঁত ৷
উৎসাহভৰা উশাহত মই উৰিবলৈ লৈছিলোঁ
তোমাৰ হৃদয়ৰ পৰা থোৰ মেলা অনুৰাগৰ অনুৰাগী হৈ ৷
অমিলতা তায়ে
চিলাপথাৰ
কালৰাত্ৰি
নতুন দিল্লী
প্ৰতিশ্ৰুতি
ফাগুন:এক অনন্য অনুভৱ
প্ৰেম
ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ কিছু অনুভৱ
মা
ফাগুন
কথাবোৰ আওপুৰণি হ'ল
জীৱনৰ ৰং
ডেলহাউচী
পুৱা চাহ-জলপান কৰিয়েই গাড়ীত তেল ভৰাই 'ডেলহাউচী' অভিমুখে যাত্রা আৰম্ভ কৰিলোঁ ৷ এবাৰ ফোন কৰি বান্ধৱীগৰাকীৰ খবৰ ল'লোঁ ৷ তাইৰ মাতটো শুনি ভাল লাগিল ৷ হস্পিটেলতে আছে ,ভাল নহয় যদিও বেয়াও নহয় বুলি জানিব পাৰিলোঁ ৷
প্রথমৰ বাটচোৱা বৰ ওখ নাছিল , প্রায় সমতলৰ দৰেই আছিল ৷ কিছুদূৰ আগুৱাই যোৱাৰ পাছত লাহে লাহে পাহাৰ বগাবলৈ ধৰিলোঁ ৷ ক্রমান্বয়ে ওপৰলৈ উঠি গৈ থাকিলোঁ ৷ চাৰিওফালে বৰ অপৰূপ প্রাকৃতিক সৌন্দর্য্য দেখিবলৈ পালোঁ ৷ বতৰ বৰ মনোৰম আছিল ; গৰমো নহয়,ঠাণ্ডাও নহয় ৷ বহু দূৰ বাট পাৰ কৰিলোঁ,কিন্তু গন্তব্যস্থল পোৱাগৈ নাই ৷ প্রায় চাৰে ছয় ঘণ্টামান পাছত ভাৰতীয় সেনাবাহিনীৰ এলেকা পালোঁ ৷ বুজিবলৈ বাকী নাথাকিল, 'ডেলহাউচী' আহি পালোঁ বুলি ৷ তথাপিও বাটত লগ পোৱা চিপাহী এজনক সুধি লৈ নিশ্চিত হ'লোঁ ৷ সেনাবাহিনীৰ এলেকা পাৰ হৈ অহাৰ পাছত আঁতৰে আঁতৰে থকা দুখন হোটেল দেখা পালোঁ যদিও গাড়ীখনৰ গতি হঠাৎ ৰখাব পৰা নগৈছিল ৷ বতৰো বেয়া হ'ব ধৰিছিল , দুই-এটোপ বৰষুণ পৰিবলৈ ধৰিছিল ৷ এইবাৰ বাটৰ একেবাৰে কাষতে আন এখন হোটেল দেখা পালোঁ ৷ গাড়ীখন ৰখাই হোটেলখনত সোমাই 'ৰুম'ৰ কথা সুধিলত দূটা 'ডবল ৰুম' খালী থকা বুলি ক'লে ৷ আমাক আৰু কি লাগে ? লগে লগে দুয়োটা ৰুম বুক কৰা হ'ল ৷ ভাইটীহঁত তেতিয়ালৈকে আহি পোৱাই নাই ৷ আমি নিজৰ 'ৰুম'ত সোমাই সিহঁত আহি নোপোৱালৈকে জিৰাই লওঁ বুলি ভাবিলোঁ ৷ তেনেতে এটোপ-দুটোপ বৰষুণে মোট সলাই দবা-পিটা বৰষুণৰ ৰূপ ল'লে ৷ হোটেলৰ মেনেজাৰজনে ক'লে যে এইটো সময়ত ইয়াৰ বতৰ এনেকুৱাই হয় ; কেতিয়া বৰষুণ আহে তাৰ কোনো ঠিকনা নাই ৷ দবা-পিটা বৰষুণৰ বাবে ভাইটীৰ গাড়ী চলোৱাত অসুবিধা হ'ল ; আৰু ক'ব নোৱাৰাকৈয়ে আমি থকা হোটেলখনৰ আগেৰে পাৰ হৈ গুছি গ'ল ৷ কেবাখনো হোটেল একেলগে থকা ঠাইত সি এখন হোটেলত সোমাই 'ৰুম' বুক কৰি ল'লে ৷ অচিনাকি ঠাইত এই দবা-পিটা বৰষুণত আমি থকা হোটেল বিচাৰি কণ কণ ল'ৰা-ছোৱালী আৰু বয়সীয়াল মা-দেউতাক কষ্ট দিয়াৰ কোনো যুক্তি নাছিল ৷
আমাৰ 'ৰুম'ৰ পৰা বাহিৰৰ দৃশ্য কি যে মনোৰম লাগিছিল ; বিভিন্ন প্রজাতিৰ ওখ ওখ গছ,ওখ ওখ পাহাৰ,তাতে বৰষুণ পৰি থকা দৃশ্য,'গাখীৰতে ম'হৰ খুঁটি' যেন লাগিল ৷ মা-দেউতা আৰু ভাইটীহঁত আমাৰ হোটেলখনতে থকাহেঁতেন আৰু ভাল লাগিলহেঁতেন ! প্রায় আধাঘণ্টামানৰ পাছত বৰষুণ পৰা বন্ধ হ'ল ৷ বতৰ ফৰকাল হোৱা দেখি অকণো সময় নষ্ট নকৰি 'ডেলহাউচী'খন চাই চাই ভাইটীহঁতৰ হোটেলখন বিচাৰিবলৈ ওলালোঁ ৷
হোটেলৰ বাহিৰত ওলোৱাৰ লগে লগে অলপ অলপ ঠাণ্ডা লাগিল বাবে ল'ৰা-ছোৱালীহালক গৰম কাপোৰ পিন্ধাই নিজেও পিন্ধিলোঁ ৷ মানুহজনে গৰম কাপোৰ নিপিন্ধিলে ৷ মোৰ কাণ্ড দেখি ওলোটাই ক'লে," ইমান গৰম ঠাইৰ পৰা আহিছা অলপ ঠাণ্ডা বতাহ খাই নোলোৱা কিয় ? " মই কোনো উত্তৰ নিদিলোঁ ৷ মনে মনে ভাবিলোঁ,ঠাণ্ডা বতাহ খাই ল'ৰা-ছোৱালীহালৰ গা অসুখ হ'লেও মোৰেই দোষ হ'ব আৰু ফুৰিবলৈ অহাৰ আনন্দত ব্যাঘাত জন্মিব ৷
আমি খোজকাঢ়িয়ে ভাইটীহঁতৰ কাষলৈ আৰু 'ডেলহাউচী' চাবলৈ ওলালোঁ ৷ 'ডেলহাউচী' হিমাচল প্রদেশৰ 'চম্বা' জিলাত অৱস্থিত এক বিখ্যাত 'হিল ষ্টেচন' ৷ ধৌলাদৰ পর্ব্বত শৃংখলাৰ পশ্চিম সীমান্তত অৱস্থিত এই ঠাইখনৰ সীমা প্রায় ২০০০ মিটাৰ বিস্তৃত ৷ ১৮৫০ চনত ব্রিটিছ গভর্ণৰ জেনেৰেল লর্ড ডেলহাউচীয়ে এই হিল ষ্টেচনৰ স্থাপন কৰিছিল আৰু তেওঁৰ নামতে ইয়াৰ নামাকৰণ কৰা হৈছিল ৷
ইমান ধুনীয়া বতৰত পাহাৰীয়া বাটেৰে খোজকাঢ়ি ফুৰাৰ বিশেষ মাদকতা আছে ৷ আমি বৰ উপভোগ কৰিছিলোঁ ৷ এইদৰে খোজ কাঢ়িয়ে ভাইটীহঁতৰ হোটেলখনলৈ গৈ আছিলোঁ ৷ ভূটীয়া বজাৰ আৰু তাৰ নিচেই কাষত থকা উদ্যান আদি চাই চাই ওপৰলৈ উঠি গৈ থাকিলোঁ ৷ পাহাৰ বগাই থাকোঁতে থাকোঁতে ভাগৰ লাগিল যদিও ভালো লাগিল ৷ আমি গাড়ী যোৱা বাটেৰে নগৈ খোজকাঢ়ি যোৱা বাটেৰে গৈছিলোঁ ৷ বন্ধ হৈ পৰি থকা এটা ডাঙৰ পুৰণি কাঠৰ ঘৰৰ ওচৰ পাওঁতে কিনকিনীয়াকৈ বৰষুণ পৰিবলৈ ধৰিলে ৷ মোৰ হাতত এটাহে ছাতি আছিল ৷ ল'ৰা-ছোৱালী হালক টানি-টুনি ছাতিটোৰ তলত লৈ লাহে লাহে আগবাঢ়ি থাকিলোঁ ৷ লাহে লাহে বৰষুণজাক ডাঙৰ হ'বলৈ ধৰিলে ৷ এইবাৰ আমি পাহাৰৰ দাঁতিত থকা সৰু দোকান এখনত আশ্রয় ল'বলগীয়া হ'ল ৷ বৰষুণ পৰা বন্ধ হোৱালৈ ৰৈ থকা সময়খিনিত দোকানীজনৰ সৈতে 'ডেলহাউচী'ৰ বিষয়ে কথা পাতি বহু কথা জানিব পাৰিলোঁ ৷ কিছুপৰ পাছত বৰষুণ পৰা বন্ধ হ'ল ৷ আমি অকণো সময় নষ্ট নকৰি আগবাঢ়ি গ'লোঁ ৷ ছয় বা সাত মিনিটমান পাৰ হৈছিলহে মাত্র পুনৰ আন এজাক দবা-পিটা বৰষুণ,ধুমুহা এছাটিক লগত লৈ আহি হাজিৰ হ'ল ৷ সৌভাগ্যক্রমে সেই ঠাইডোখৰত বাটৰুৱা বহিবলৈ সজোৱা টিঙৰ ছাল লগোৱা ঠাই এডোখৰ দেখা পালোঁ ৷ আটাইকেইটা লৰ মাৰি তাত সোমালোঁগৈ ৷ ছাতিটোৰে বতাহত ছিটিকি অহা বৰষুণৰ পানী প্রতিৰোধ কৰিবলৈ যথাসাধ্য চেষ্টা কৰি থাকিলোঁ ৷ ক্ষন্তেক পাছত বৰষুণ পৰা বন্ধ হ'ল ৷ কিন্তু বিশ্বাস নাই আকৌ কেতিয়া বৰষি পৰে ৷ গতিকে আমি অকণো সময় অপচয় নকৰি ভাইটীহঁতৰ হোটেলখন বিচাৰি গলোঁ ৷ সাত কি আঠ মিনিট খোজ কাঢ়ি যোৱাৰ পাছত সিহঁতৰ হোটেলখন পালোঁ ৷ তাত সোমায়ে প্রথমতে গৰম গৰম চাহ আনি খালোঁ ৷ ভাইটীহঁতৰ 'ৰুম'ৰ 'বেলকনি'ৰ পৰাও পাহাৰৰ সুন্দৰ দৃশ্য দেখিবলৈ পালোঁ ৷ বতৰ ভাল হোৱা আৰু বৰষুণ নপৰা দেখি আটাইকেইজন ওলালোঁ 'ডেলহাউচী' চাবলৈ ৷ বৰ ঠাণ্ডা লাগিছিল বাবে সকলোৱে গৰম কাপোৰ পিন্ধি লৈছিল ৷ মোক ইতিকিং কৰাজনেও গৰম কাপোৰ পিন্ধিব লগা হ'ল ৷ বাহিৰত ওলায়ে যি অপূর্ব দৃশ্য দেখিলোঁ , আমি সকলোবোৰ তাতে মোহিত হৈ পৰিলোঁ ৷ বেলি মাৰ গৈ আছে ; দীঘলীয়া বৰফেৰে ঢকা পাহাৰৰ শৃঙ্গবোৰত মাৰ যোৱা বেলিৰ পোহৰ পৰি কি যে অপৰূপ চিত্র অঙ্কন কৰিছে ! সেই অপৰূপ দৃশ্য কেমেৰাত আটক কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিলোঁ যদিও স্বচক্ষে চোৱাৰ আনন্দই ভিন্ন ৷
গান্ধী চ'কৰ বজাৰৰ পৰা অনতিদূৰত নেতাজী সুভাষ চন্দ্র বসুৰ প্রতিমূর্তি সজাই থোৱা দেখা পালোঁ ৷ সেয়া নেতাজী চ'ক ৷ ১৯৩৭ চনত নেতাজী সুভাষ চন্দ্র বসু কেবামাহ জুৰি 'ডেলহাউচি'ত থকা বুলি জনা যায় ৷
এইবাৰ লাহে লাহে আমি 'গান্ধী চ'ক'লৈ আগবাঢ়ি গ'লো ৷ তাত এখন বজাৰ আছে ৷ আমি আটায়ে বজাৰত ফুৰিলোঁ,তাত বিক্রি কৰি থকা টুক-টাক খাদ্য-বস্তু কিনি খালোঁ ৷ বজাৰত আমাৰ বহু পলম হ'ল ৷ অৱশ্যে পাহাৰত সোনকালেই বেছি ৰাতি হোৱা যেন লাগে ৷ তেনেতে পুনৰ এটোপ-দুটোপকৈ বৰষুণ পৰিবলৈ ধৰিলে আৰু লাহে লাহে ই দবা-পিটা বৰষুণৰ ৰূপ ল'লে আহিল ৷ কেনেকৈ হোটেললৈ যাওঁ চিন্তা লাগিল ৷ 'টেক্সি' পালো ৷ একো একোখনকৈ টেক্সি লৈ নিজৰ নিজৰ হোটেললৈ গুছি আহিলোঁ ৷মুক্তি
শিখামণি গগৈ, দুলীয়াজান।
--মা,সহস্ৰাব্দীক ৰখোৱা মা।তাই গুচি যাবগৈ নহ'লে ।
কোঠাৰ পৰা উধাতু খাই আহি তেওঁৰ কাষত ৰৈ, প্ৰতীকে কোৱা কথাষাৰ শুনি বনলতা চৌধুৰীৰ হাতৰ শলা দুডাল ৰৈ গ'ল।সৰ্বশৰীৰ ভয়ত কঁপি উঠা ওপৰিও কাণ-মূৰ উষ্ণ হৈ উঠিল।আজি দুমাহে তাৰ বিয়াখন হৈ যোৱাৰ পিছৰ দিনকেইটা সুকলমে পাৰ হৈ যোৱাৰ গৌৰৱ আৰু আনন্দত, শান্ত হৈ পৰা তেওঁৰ বুকুখনত যেন ধাম ধামকৈ কোনোবাই নামঘৰৰ ডবা কোবোৱাদি কোবাইছে।বিয়াৰ আগৰ দিনবোৰত তেওঁ যিহলৈকে ভয় কৰি আছিল ,আজি যেন সেই ভয়ে তেওঁক চেপি-খুন্দি মাৰিছে।
--সহস্ৰাব্দী গুচি যাব মানে?ক'লৈ যাব ওলাইছে তাই ,প্ৰতীক?ভয়ে ভয়ে প্ৰতীকৰ চকুলৈ নোচোৱাকৈ আশ্চৰ্যচকিত সুৰ মিহলোৱা মাতেৰে সুধিলে তেওঁ।
--ঘৰলৈ।চোৱানা মা,এইকেইদিনত তাইক মই ইমান মৰম কৰিছোঁ,ইম্মান কাম কৰি দিছোঁ---তাইৰ আলনাৰ কাপোৰ জাপি দিছোঁ,আলমাৰিৰ কাপোৰবোৰো চিজিল লগাই জাপি দিছোঁ,তাইৰ গা-ধোৱা কাপোৰো ৰ'দত শুকুৱাই চপাই আনি জাপি আলনাৰ ভাজত থৈ দিছোঁ,চাদৰৰ আঁচল তাই জাপিবই নাজানে,মই সেয়াও জাপি-কুচি ধুনীয়াকৈ পিন্ধাই দিছোঁ,মেখেলাৰ কোঁচো ধৰি দিছোঁ।
আনকি!আনকি তাইৰ নেইলপলিচ লগাওঁতে য'তে ত'তে লগাই বাবে,মই ৰিম'ভাৰে তাইৰ নখবোৰ চাফা কৰি নেইলপলিচো লগাই দিছোঁ---তথাপিও তাই কৈছে--তাই হেনো মোৰ পৰা বিচৰাধৰণে একো পোৱা নাই।
অনৰ্গল কৈ গৈছে প্ৰতীকে কথাবোৰ।বনলতা চৌধুৰীৰ কাণত আৰু একো কথাই সোমোৱা নাই।পঁয়ত্ৰিশ বছৰৰ আগৰ বনলতা বৰুৱালৈ ৰূপান্তৰ হৈ উঠিছে তেওঁ।
ফুলশয্যা নিশা ভাস্কৰ বৰুৱা কোঠাটোলৈ সোমাই আহি তাই বহি থকা বিছনাখনতে বহিছিলহি।বৰুৱা বহাৰ উমান পাই ,নানা সপোনে তাইৰ মনত দোলা দিছিলহি।মূৰৰ ওৰণিখন তেওঁৰ লাৱনি হাতেৰে আলফুলকৈ গুচাই, এপদ এপদকৈ খুলি দিছিল তাই পিন্ধি থকা গহনাবোৰ।প্ৰতিবাৰ তেওঁৰ হাতৰ স্পৰ্শত প্ৰাণ পাই উঠিছিল তাইৰ হিয়াখন।এটা এটাকৈ পিনবোৰ এৰুৱাই দুওঁঠৰ ফাঁকত ৰাখি,খুলি দিছিল তাইৰ গাৰ গধুৰ পাটৰ সাজযোৰো তেওঁ লাহে লাহে।লাজে-ভয়ে যৌৱনৰ সমস্ত আলিঙ্গন তেওঁৰ পৰা পাবলৈ, মতলীয়া হৈ উঠিছিল তাইৰ মন প্ৰাণ।
আলমাৰীৰ পৰা আনি ,হাতত তুলি দিছিল তেওঁ তাইলৈ, খুব ধুনীয়াকৈ হাত চিলাই কৰা লতাফুল থকা এটা নাইটি ।দেখিয়েই তাইৰ মন ভৰি গৈছিল।ইমান মিহিকৈ হাতৰ চিলাই কৰা আছে নাইটিটোত!পিন্ধিবলৈ লৈ তাই কেইবাবাৰো চিলাইখিনিৰ ওপৰত হাত ফুৰাইছিল।
--কি চাইছা?পিন্ধা আক'।এইটো মই নিজ হাতেৰে চিলাই কৰিছোঁ জানা,তোমালৈ বুলিয়ে।অতিশয় লেনিয়া মাতেৰে কৈ উঠিছিল ভাস্কৰ বৰুৱাই তাইক।
---আপুনি?
---অঁ মই।
মখমলৰ ৰঙা ৰঙৰ বাকচবোৰত গহনাবোৰ চিজিলকৈ এপদ এপদকৈ ভৰাই আলমাৰীত থৈ আহি,তাইৰ কাপোৰসাজো ধুনীয়াকৈ জাপি থকাৰ পৰা মূৰ নোতোলাকৈ, তেওঁ উত্তৰ দিছিল।তেওঁৰ ৰৈ থকাৰ ধৰণ,আলনাত কাপোৰ সাজ থ'বলৈ যাওঁতে দিয়া খোজ কেইটা দেখি,যেন এজনী নাৰীয়েহে তাইৰ কাপোৰ জাপি আলনাত থৈছেগৈ, তেনে অনুভৱ হৈছিল।
তাইৰ গহনা ,কাপোৰবোৰ তেওঁ চিজিল লগাই থোৱা কথাটো বাৰু তাই সাধাৰণভাৱেই লৈছিল , কিন্তু নাইটিটোত তেওঁ ইমান মিহিকৈ হাত চিলাই কৰা কামটো, তাইৰ বাবে বৰ অসহজবোধ লাগিছিল।
লাহে লাহে তাই মন কৰিছিল ভাস্কৰ বৰুৱা মানুহটো খোজে-কাটলে,কথাই-কামে,স্বভাৱে-মনেৰে সকলো আচৰণ যেন একেবাৰে নাৰীসুলভ।তেওঁ ঘৰত থকা সময়খিনিত তাই মন কৰে পুৰুষৰ কামবোৰতকৈ নাৰী কামবোৰৰ প্ৰতিহে তেওঁৰ ধাউতি বেছি।কথাবোৰো মাইকী মানুহে কোৱাৰ দৰে সুৰ লগাই কোৱাৰ ওপৰিও হাঁহিটো মাৰিলে হাতখনেৰে মুখত সোপা দিয়ে, লাজ লাজ ভাৱেৰে। বিয়া ঠিক হোৱাৰ আগৰ দিনকেইটাত তেওঁক লগ পাওঁতে খুব কম সময় কথা পতাৰ বাবেই হয়তো তাই তেওঁৰ কথাবোৰত ফুটি উঠা সুৰবোৰ,খোজ-কাটল, আচৰণবোৰ ইমান লক্ষ্য কৰা নাছিল।তথাপিও ভনীয়েক উৰ্মিলতাই কৈছিল তাইক---"তোৰ ভিনদেউজন কিন্তু অলপ মহিলা টাইপ ন বা।"
মাকে শুনি গেঙেৰি মাৰি উঠিছিল---"ইমান ভাল চাকৰি কৰা ল'ৰা এটা পাইছোঁ।তই যা তা কথা কৈ তাইৰ মন নাভাঙিবি দেই উৰ্মি।"
উৰ্মিৰ কথা তাইও ইমান গুৰুত্বসহকাৰে লোৱা নাছিল। কিন্তু!কিন্তু বিয়াৰ পিছত তেওঁৰ লগত কথা পাতিলেই তাইৰ মনটো এসোপা কলীয়া ডাৱৰে আৱৰি ধৰেহি।কি যে পেনপেনীয়া!পুৰুষ পুৰুষৰ দৰে হ'ব লাগে কথাই, কামে।এইবোৰ আক' কি আচৰণ তেওঁৰ!!
সেইবোৰতো বাদেই।
শয্যা সংগীজনৰ পৰা একোগৰাকী নাৰীয়ে আশা কৰা ধৰণে যৌৱনৰ আকাংক্ষাবোৰ পূৰাবলৈও যে তেওঁ অসমৰ্থবান,সেইকথা তাই বিয়া হোৱাৰ এসপ্তাহৰ ভিতৰতেই গম পাই উঠিছিল।প্ৰতিনিশা তাই আশা কৰে-- ভাস্কৰ বৰুৱাই তাইৰ যৌৱনৰ আশা-আকাংক্ষাবোৰ পূৰাব।কিন্তু প্ৰতিনিশাই তাই আশাহত হয়।এটা এটাকৈ দিনবোৰ বাগৰিছিল।তাইৰ মনো ইদিনাতকৈ সিদিনা অশান্ত হৈ পৰিছিল।কাক ক'ব তাই এইবোৰ কথা?ক'বই বা কেনেকৈ!ক'লেও মানুহে তাইক বা কি বুলি ভাবিব?সৃষ্টি হৈছিল তাইৰ মনত অনেক প্ৰশ্ন।ছাটিফুটি কৰি মৰিছিল তাই, অব্যক্ত বেদনাত দগ্ধ হৈ।
এটা এটাকৈ দিন গৈ সপ্তাহ, মাহ পাৰ হৈছিল।ভাস্কৰ বৰুৱা কোঠাটোলৈ সোমাই আহিলেই তাইৰ মনত কোনো ধৰণৰ হেঁপাহ,আশা-আকাংক্ষা বা অনুকম্পা জগা নাছিল।বৰং তেওঁ কাষলৈ আহিলেই বা কথা ক'লেই তাইৰ মন-মগজু উতলি উঠি, ক্ষোভত ফাটি পৰিছিল।কাকো ক'ব নোৱাৰা এসোপা কথাৰ,বেদনাৰ ভৰত তাই ভাগি পৰিছিল।নিজৰ আশা-আকাংক্ষাবোৰ জলাঞ্জলি দি কেনেকৈ ওৰেটো জীৱন এই মানুহজনৰ স'তে কটাব ভাবি,ভয়ত বিতত হৈ ,এটা সময়ত তাই অকলেই সিদ্ধান্ত লৈ ঘৰলৈ গুচি আহিছিল।
তাৰপিছততো অনেক সমস্যাৰ সন্মুখীন হ'ব লগাত পৰিছিল তাই----ঘৰখন,বংশ-পৰিয়াল,চুবুৰী,সমাজৰ তীৰ্যক প্ৰশ্নবোধক চাৱনি ,সকলোৱে মাজত বু বু বা বা।
প্ৰথম মাক-দেউতাক,ভনীয়েক-ভায়েকহঁতৰ আগত প্ৰশ্নবোৰৰ উত্তৰ দিবলৈ যাওঁতে ডিঙিৰ নলীচাডাল শুকাই শুকাই গৈছিল যদিও পিছলৈ সকলোকে তাই একেষাৰতে উত্তৰ দিছিল----"এজন নপুংসকৰ লগত এগৰাকী নাৰী সম্পূৰ্ণা হৈ কেতিয়াও নুঠে। মই ইমান মহান হ'ব নোৱাৰিলোঁ।নোৰাৱিলোঁ ইমান ত্যাগ কৰি নিজৰ আশা-আকাংক্ষা জলাঞ্জলি দি তেওঁক আদৰি ল'ব ।বচ, কথা সিমানেই।সেয়েহে গুচি আহিলোঁ।"
তাৰপিছত দুনাই কোনোবাই তাইক কিবা প্ৰশ্ন সুধিবলৈ সাহস কৰা নাছিল।আচলতে সাহস নকৰা নহয়।তাই সুযোগ দিয়া নাছিল কাকো,এই বিষয়ৰ কথা সুধিবলৈ।সাজু হৈছিল এটি অকলশৰীয়া জীৱন কটাবলৈ।চহৰখনৰ কেইবাটাও বেচৰকাৰী প্ৰতিষ্ঠানত নিজৰ শিক্ষাগত অৰ্হতা থকা প্ৰমাণপত্ৰবোৰ টেবুলে টেবুলে থৈ আহিছিল গৈ।ভাগ্যই তাইক লগ দিছিল।বৰ বেছি দৰমহা নাপালেও গাৰ্গ কোম্পানীৰ অফিচ এটাতে চাকৰি পাই গৈছিল।
লগ পাইছিল আকাশ চৌধুৰীক তাইৰ সহকৰ্মী হিচাপে।কামৰ মাজেৰেই দুয়োৰে বন্ধুত্ব গঢ় লৈ উঠিছিল।পিছলৈ দুয়োৰে বন্ধুত্বৰ শিপাডালে বুকুত খোপনি পুতি বহি লৈ প্ৰেমৰ কুঁহিপাত মেলিছিল। কুঁহিপাত দুখিলাক এজোপা গছলৈ ৰূপান্তৰ কৰিবলৈ যিমান সাৰ-পানীৰ প্ৰয়োজন হয় ,সকলোবোৰৰ যোগান আকাশ চৌধুৰীয়েই ধৰি, বনলতাক সমাজৰ চকুত নিজৰ কৰি লৈছিল।
প্ৰতীক আৰু স্নেহাশ্ৰী আহিছিল তেওঁলোকৰ জীৱনলৈ।দুয়োকে লৈ ভীষণভাৱে ব্যস্ত হৈ পৰিছিল আকাশ আৰু বনলতাৰ দিনবোৰ। তাৰ পিছৰ সময়বোৰ ধুমুহা গতিৰেই পাৰ হৈ গৈছিল যদিও প্ৰতীকৰ কিছুমান আচৰণ লৈ বনলতা চৌধুৰী মহা সংকটত ভুগিছিল।
প্ৰতীকে পুৰুষৰ কামবোৰতকৈ মহিলাই কৰা কামবোৰৰ প্ৰতিহে বেছি আকৃষ্ট হৈছিল।দেউতাকে মাংস কটা গড়্ডাল আনিবলৈ ক'লে টান পোৱা ল'ৰাটোৱে মাকৰ লগত ৰুটী বেলি, তেলত ভাজি দি সহায় কৰি দিছিল।দেউতাকে জেওৰা দি থাকিলে খুটি এডাল ইফাল-সিফাল কৰি দি সহায় নকৰা ল'ৰাটোৱে মাকৰ ঊল গোঠা শলা দুডাল লৈ ইটোৰ পিছত সিটো ছুৱেটাৰ গুঠিছিল।মাক বনলতাই এই কামবোৰৰ পৰা তাক আঁতৰাই ৰাখিবলৈকে এটা সময়ত ঊলেৰে ছুৱেটাৰ গোঠা কামটো কৰিবলৈ বাদ দি শলা কেইডাল বেঁকা কৰি পেলাই দিছিল।
আৰু তাৰ মাত কথাবোৰ!উফ্!বয়স বাঢ়ি অহাৰ লগে লগেই মাত-কথাবোৰতো মাইকী মানুহৰ দৰে, লেনীয়া সুৰ এটা ভাঁহি আহিছিল---সেই কথা লক্ষ্য কৰি, তাৰ ভৱিষ্যতটোৰ কথা গভীৰভাৱে চিন্তা কৰিয়ে,তাক প্ৰায়ে ধমকি দিছিল তেওঁ----"প্ৰতীক,এইবোৰ সুৰ নিগৰাই নিগৰাই কথা ক'বলৈ এৰা তুমি।মতা মানুহে এনেকৈ কথা ক'লে শুনিবলৈ বৰ বেয়া লাগে।আৰু শুনা--- মোক কামত সহায় কৰি দিয়াতকৈ, মতা মানুহ হিচাপে তুমি দেউতাক সহায় কৰি দিবা।তুমি সেইবোৰ কাম শিকাতো খুবেই দৰকাৰ।
সময় বাগৰিছিল। মাকৰ কথা শুনি সলনি হ'বলৈ চেষ্টা কৰা প্ৰতীকে-- কথাৰ সুৰ সলনি কৰাৰ বিপৰীতে কথা কমকৈ ক'বলৈ লৈছিল।দেউতাকৰ কামত সহায় কৰিব নোৱাৰি,মাককো কামত সহায় কৰি দিবলৈ এৰিছিল।
"মোৰ ওপৰত,এইয়া তুমি প্ৰতিশোধ ল'লা নেকি প্ৰভু ? কিয়?কিয় প্ৰভু?মইতো একো ভুল কৰা নাছিলোঁ।তেন্তে মোৰ ওপৰত এই শাস্তি কিয় বিহিলা প্ৰভু?" বনলতা চৌধুৰীয়ে প্ৰায়ে অদৃশ্য জনক স্বগতোক্তি কৰি সুধিছিল এইদৰে। প্ৰতীকক বিয়াখন পাতি দিয়া কথাটোৰ পৰা তেওঁ প্ৰায়ে এৰাই চলিছিল।ভনীয়েক স্নেহাশ্ৰীক বিয়া দিয়া সম্পূৰ্ণ দহবছৰৰ পিছত,মিতিৰ-কুটুম বংশ-পৰিয়ালৰ মানুহসোপা লগ হৈ প্ৰতীকৰ বিয়া খন পতাই দিছিল।ছোৱালী চোৱাৰ দায়িত্বও পেহীয়েকেই লৈছিল।বনলতাই বাৰে বাৰে প্ৰতীকৰ আচৰণবোৰৰ কথা পেহীয়েকহঁতক কৈ ভৱিষ্যত বিপদৰ আগজাননী দিছিল যদিও কোনেও গুৰুত্বসহকাৰে লোৱা নাছিল তেওঁৰ কথাবোৰত।
কিন্তু!কিন্তু এতিয়া কি হ'ব?পাৰিবনে পেহীয়েকহঁতে সহস্ৰাব্দীক ৰখাব?আৰু পেহীয়েকহঁতে জোৰ কৰি ৰখালেই যেনিবা!তেওঁ জানো পাৰিব সকলো জানিও ইমান স্বাৰ্থপৰ হ'ব!নাই!নাই কেতিয়াও নোৱাৰে তেওঁ।
-মা,কি ভাবি আছানো তুমি?যোৱানা সহস্ৰাব্দীক ৰখোৱা।মই কান্দি দিম নহ'লে এতিয়া।
আজি বিশবছৰৰ পিছত শলা দুডাল কিনি আনি মাৰ্ফলা এখন কৰিবলৈ লোৱা বনলতা চৌধুৰীয়ে ঊলৰ বলটোতে শলা দুডাল গুঁজি টেবুলত থ'লে।আৰু প্ৰতীকৰ কন্দনামুৱা মুখখন দুহাতৰ আজলিত তুলি ধৰি কৈ উঠিল----তুমি কান্দিলেও কান্দা প্ৰতীক।সহস্ৰাব্দী গুচি যোৱাৰ দুখত তুমি এদিন,দুদিন বা এমাহ,এবছৰ কান্দিবা।কিন্তু তাইক জোৰ কৰি তোমাৰ স'তে ৰাখি থ'লে, ওৰেটো জীৱন কিছুমান বুজাব নোৱাৰা যন্ত্ৰণাত তাই ছাটি-ফুটি কৰি কান্দি থাকিব লাগিব।।
মাকৰ কথাবোৰৰ অৰ্থ হয়তো প্ৰতীকে ভালকৈয়ে বুজি পাইছিল।তেওঁৰ কোলাত মূৰ থৈ সি উচুপি উঠিছিল।হয়তো সহস্ৰাব্দী যাবলৈ ওলোৱা দুখতকৈও নিজক সলাব নোৱাৰা দুখে তাক বেছিকৈ আৱৰি ধৰিছিল।
কোঠাৰ পৰা সহস্ৰাব্দী ওলাই আহি মূল দুৱাৰেদি গুচি গৈছিল, মুক্ত মনেৰে।হয়তো বনলতা আৰু প্ৰতীকৰ কথোপকথন তাইৰ কাণতো পৰিছিলগৈ।তাই ওলাই যোৱা দেখিও বনলতা চৌধুৰীয়ে তাইক এবাৰো বাধা দিয়া নাছিল। টেবুলৰ পৰা ঊলৰ বলটো আনি গুঁজি থোৱা শলা দুডাল উলিয়াই প্ৰতীকৰ হাতত তুলি দিছিল তেওঁ।
0 Comments