পৃষ্ঠা ১
বিধানসভা নিৰ্বাচন
মানুহে সমাজ পাতি বাস
কৰিবলৈ শিকাৰে পৰাই ৰাজনীতিও আৰম্ভ হ'ল। ধ্ৰুৱ সত্য এয়াই যে প্ৰতিজন ব্যক্তি
জন্মগতভাৱেই ৰাজনীতিৰ মেৰপাকত সোমাই পৰে। ৰাজনীতিৰ পৰা কোনেও আঁতৰি থাকিব নোৱাৰে।
কোনোবাই আঁতৰি থাকিব খুজিলেও ৰাজনীতিয়ে তেওঁক নিজেই নিজৰ পাকচক্ৰত সুমুৱায় লয়।
ভাৰতীয় গণতন্ত্ৰৰ মূল
বৈশিষ্ট্য এয়া যে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰেই হওক অথবা ৰাজ্য চৰকাৰেই হওক, প্ৰতি ৫ বছৰৰ
মূৰে মূৰে প্ৰতিটো ৰাজনৈতিক দলেই চৰকাৰ গঠনৰ বাবে নিৰ্বাচনী বৈতৰণী পাৰ হ'বলগীয়া
হয়। অসমত বৰ্তমান বিধান সভা নিৰ্বাচনৰ সময়। উল্লেখ্য যে অসমত কোনো এটা ৰাজনৈতিক
দলেই একক সংখ্যা গৰিষ্ঠতাৰে চৰকাৰ গঠন কৰিব নোৱাৰে। ফলত আন দলৰ লগত মিত্ৰতা কৰিব
লগীয়া হয়। অসমত বিগত বিধান সভা নিৰ্বাচন অনুষ্ঠিত হৈছিল ২০১৬ চনৰ ৪ আৰু ১১
এপ্ৰিলত। বিভিন্ন বাতৰি কাকত, ইলেক্ট্ৰনিক সংবাদ মাধ্যম আদিত প্ৰকাশিত নিৰ্বাচনী
আলোচনাৰ ভিত্তিত আমি পূৰ্বানুমান কৰিব পাৰোঁ যে এটা পষেকৰ ভিতৰতে নিৰ্বাচন আয়োগে
অসমত বিধান সভা নিৰ্বাচনৰ তাৰিখ ঘোষণা কৰিব। অসমত ইতিমধ্যে ন-পুৰণি,
আঞ্চলিক-ৰাষ্ট্ৰীয় ৰাজনৈতিক দলসমূহে নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰ চলাই আছে।
বিগত কেইটামান দশকৰ পৰা
অসমৰ সাধাৰণ জনসাধাৰণে লক্ষ্য কৰিছে যে পূৰ্বৰ ৰাজনৈতিক নেতা আৰু এতিয়াৰ নেতাসকলৰ মাজত
আকাশ পাতাল পাৰ্থক্য আছে। অপ্ৰিয় সত্য এয়া যে বৰ্তমান ৰাজনৈতিক নেতাই ৰাজহুৱা কাম
কাজত মন নিদিলেও কেৱল মেনেজ কৰিব পৰা কলাত দক্ষ হলেই নিৰ্বাচনী বৈতৰণী পাৰ হব
পাৰে। বিশেষকৈ অসমত এনে ছবি দেখিবলৈ পোৱাৰ মূলতে অসমীয়া মানুহৰ সৰলতা আৰু ৰাজনৈতিক
অপৰিপক্কতা।
মগজুৰ বিশ্ৰাম
ভালপোৱাৰ সজাগতা, সতৰ্কতা আৰু সংৰক্ষণ
ব বৰ্ণ বিশেষ গল্প
বাসন্তীৰ বিলৈ
ধুমুহাই ভঙা সপোন
অভিশ্ৰুতি
এই বাটেদি ৰাধা যমুনালৈ যায়
সহোদৰ
হেমকাই
সম্পৰ্ক
মোৰ পিছফালে কোনোবা আছে
মই লিখা প্ৰতিটো শব্দই পঢ়ে
কোনো লাজ নোপোৱাকৈ মোৰ সমস্যাবোৰত তেওঁ হাঁহে
নেজাল মানুহ
মই চাওঁ কিন্তু কাকো নেদেখো
যদিও মই জানোঁ যে কোনোবাই মোক চাই আছে।
কথোপকথন "জীৱন-ৰসায়ন"
ধূলিয়ৰি ফাগুনৰ গান
মাটিৰ গোন্ধ
মাটি থাকে মানে মাটিৰ গোন্ধ লৈ থাকিম
মাটিৰ গোন্ধততেই বিচাৰিম অনাবিল আনন্দ
আৰু সভ্যতাৰ বৰ্ণিল প্ৰাচুৰ্য!
মাটিৰ গোন্ধ কোমল কোমল
সভ্যতাৰ সুবাসৰ সমল!
মাটি খাটী
জীৱন মাটিৰ গোন্ধতে মিলি থকাৰ
আৰতি!
ড০ দীপমণি দাস
তুমি জোনাক ছটিয়াইছিলা
মনত পৰেনে তোমাৰ
সেই মুহূৰ্তটিলৈ?
একেচিয়াজোপাত যে দুটি পক্ষীৰ
মাজৰ কুঁৱলিৰ আৱৰণখন আঁতৰি
এজাক পখিলাৰ জন্ম হৈছিল,
দূৰৈত অস্ত আকাশত বেলিটি
উদ্ভাসিত হৈ উঠিছিল পুনৰ অহাৰ প্ৰতিশ্ৰুতিৰে ।
বেলিটিৰ হেঙুলি আভাই
জিলিকাই তুলিছিল
অতীতে উকা কৰি যোৱা ছবিখনি,
মোৰ মনৰ উপত্যকাত সিঁচি দিছিল
মুঠি মুঠি জোনাক,
সেই সৌন্দৰ্য্যতেই
লহপহকৈ বাঢ়ি আহিছিল
এটি সেউজবুলীয়া সপোন ,
গঢ় লৈ উঠিছিল এডাল সাঁকো
তোমাৰ হৃদয়ৰ পৰা মোৰ হৃদয়লৈ
বিশ্বাসৰ, আশ্বাসৰ আৰু প্ৰণয়ৰ ।
©️লুম্বিনী শইকীয়া
শালিকীহাট, গোলাঘাট
৭০০২৯৭৮১৯১
শৰবিদ্ধ দেৱব্ৰত
প্ৰতিশ্ৰুতি
উন্মাদনা
বেদনা
নাৰীৰ গাঁথা
ইউ আৰ মাই ভেলেন্টাইন
গোপন প্ৰেমৰ অব্যক্ত কথাৰে
ফাগুনৰ সুবাস
কাংগ্রা
জ্বালাদেৱী মন্দিৰৰ এটি ডাঙৰ প্রাকৃতিক ৰহস্য আছে ৷ তাত কোনো মূর্তি নাই ৷ তেল আৰু শলিতা অবিহনে তাত ন'টা প্রাকৃতিক বন্তি যুগ যুগ ধৰি অনবৰতে জ্বলি আছে ৷ তাৰ ৰহস্য বৈজ্ঞানিক সকলে এতিয়াও উদ্ঘাটন কৰিব পৰা নাই ৷ পৌৰাণিক কথামতে পাণ্ডৱ সকলে এই ঠাইডোখৰ বিচাৰি উলিয়াইছিল ৷ ৰজা ভূমিচন্দ্রই এই মন্দিৰৰ প্রাথমিক নির্মাণ কার্য্য আৰম্ভ কৰিছিল ৷ তাৰ পাছত ১৮৩৫ চনত পাঞ্জাৱৰ ৰজা ৰঞ্জিত সিংহ আৰু ৰজা সংসাৰ চন্দে এই মন্দিৰটো সম্পূর্ণভাৱে নির্মাণ কৰে ৷ পৌৰাণিক মান্যতা অনুসৰি সতিৰ জিভাখন ইয়াত পৰিছিল বুলি ধাৰণা কৰা হয় ৷
নিজে নিজে জ্বলি থকা প্রাকৃতিক বন্তিবোৰ স্বচক্ষে দেখি আমাৰ কৌতুহলৰ সীমা নোহোৱা হ'ল ৷ কি যে প্রকৃতি আৰু ঈশ্বৰৰ লীলা ! ভাবিলে আচৰিত লাগে ! এই কৌতুহল মনত লৈয়ে আমি বাহিৰলৈ ওলাই আহিলোঁ ৷ তেতিয়ালৈকে আমাৰ বৰ ভোক লাগিব ধৰিছিল ৷ তেনেতে জানিব পাৰিলোঁ যে তাতেই হেনো এটা 'লঙ্গৰ' আছে ৷ গতিকে আমি তালৈকে গ'লো ৷ প্রৱেশ কৰিয়েই বুজিবলৈ বাকী নাথাকিল যে তাত সকলোবোৰ বৰ শৃংখলাৱদ্ধ ভাৱে চলি আছে ৷ ধুই-পখালি একাষে থৈ দিয়া কাঁহী আৰু গিলাচ নিজে নিজে লৈ আনি শাৰী পাতি বহিব লাগে ৷ যি শাৰী মানুহেৰে সম্পূর্ণ হৈ যায় সেই শাৰীত 'লঙ্গৰ'ত কাম কৰা স্বেচ্ছাসেৱী সকলৰ কোনোবাই ডাঙৰ পাত্রত ভাত,কোনোবাই দাইল,কোনোবাই তৰকাৰী,কোনোবাই পাপৰ আদি বিভিন্ন খাদ্য সম্ভাৰবোৰ এফালৰ পৰা বৰ শ্রদ্ধাৰে বিতৰণ কৰি যায় ৷ মাজে মাজে কেবাবাৰো পাক মাৰে ইচ্ছুক সকলক উপৰঞ্চি দিবলৈ ৷ খাই শেষ হ'লে মানুহবোৰে নিজৰ নিজৰ কাঁহী আৰু গিলাচ বোৰ হাতে হাতে তুলি লৈ ডাঙৰ ধোৱা ঘৰটোৰ ফালে গুছি যায় ৷ তাত থোৱা চাবোনেৰে ভালদৰে ঘঁহি পানীৰে ভালদৰে ধুই-পখালি নির্দ্দিষ্ট ঠাইত থৈ আহিব লাগে ৷ আমি আটায়ে নিয়মানুযায়ী আনন্দ মনে ভোজন গ্রহণ কৰিলোঁ ৷ তাৰ পৰা ওলাই অহাৰ আগতে 'লঙ্গৰ'ৰ বাবে যথাসাধ্য সামান্য বৰঙণি এটা আগবঢ়ায় দিলোঁ ৷ ৰচীদখন লৈ তাৰ পৰা ওলাই আহি ধৰমশালা পালোঁহি ৷
বৈজনাথ :
পিছদিনা পুৱা উঠিয়েই নিত্য কর্ম সামৰি দুয়োখন গাড়ী লৈ আমি 'বৈজনাথ' মন্দিৰ অভিমুখে ৰাওনা হ'লো ৷ অঁকোৱা-পকোৱা পাহাৰীয়া বাটটোৱেদি যাওঁতে পাহাৰৰ প্রাকৃতিক সৌন্দর্য্য দেখি মন পুলকিত হৈ উঠিল ৷ মাজে মাজে বাটত দুই-এবাৰ ৰৈ প্রাকৃতিক সৌন্দর্য্যৰ সতে নিজৰ নিজৰ ফটো কেইখনমানো তুলিলোঁ ৷
এটা সময়ত 'বৈজনাথ মন্দিৰ' গৈ পালোঁ ৷ বৰ সুন্দৰ আৰু প্রাচীন শিৱ মন্দিৰ ৷ এই মন্দিৰ হিমাচল প্রদেশৰ কাংগ্রা জিলাত অৱস্থিত ৷ অহুক আৰু মনুক নামৰ দুজন ব্যৱসায়ীয়ে ১২০৪ খৃষ্টাব্দত নির্মাণ কৰাইছিল ৷ এই মন্দিৰটোৰ সৈতে পৌৰাণিক কাহিনী এটি জড়িত আছে ৷ এসময়ত কৈলাশ পর্ব্বতত ৰাৱণে কঠোৰ তপস্যা কৰিছিল ৷ ৰাৱণৰ তপস্যাত মুগ্ধ হৈ মহাদেৱে কেবাটাও বৰ দিলে ৷ এই সুযোগতে ৰাৱণে মহাদেৱক লঙ্কালৈ লৈ যাবলৈ ইচ্ছা প্রকাশ কৰিলে ৷ এটা চর্তত মহাদেৱে ৰাৱণৰ অনুৰোধ মানি ল'লে ৷ তেওঁ লঙ্কালৈ লিঙ্গ ৰূপত যাব আৰু লিঙ্গটো য'ত ত'ত থ'ব নোৱাৰিব ; লিঙ্গটো য'তেই থ'ব তাতেই মহাদেৱ লিঙ্গৰূপত থাকি যাব ৷ ৰাৱণ মান্তি হ'ল ৷ লিঙ্গৰূপী মহাদেৱক লৈ ৰাৱণে দক্ষিণৰ ফালে যাত্রা কৰিলে ৷ মাজ বাটতে ৰাৱণৰ পিয়াহ লাগিল ৷ তেনেতে এজন ভেৰাৰখীয়াক লগ পালে আৰু তেওঁৰ পৰা পানী খাই তৃষ্ণা নিবাৰণ কৰিলে ৷ পানী খাই উঠি ৰাৱণে ভাবিলে এবাৰ সৰু পানী চুই আহিবগৈ ৷ সেইহেতুকে লিঙ্গটোক ভেৰাৰখীয়াজনৰ হাতত তুলি দি বাৰে বাৰে সোঁৱৰাই দিলে যে লিঙ্গটো যাতে কোনো কাৰণতে মাটিত নথয় ৷ কিন্তু ভেৰাৰখীয়াজনে ৰাৱণৰ অনুপস্থিতিত লিঙ্গটো মাটিত থৈ দিলে ৷ দশমীৰ দিনা উত্তৰ ভাৰতৰ আন আন ঠাইত ৰাৱণৰ প্রতিমূর্তি দাহ কৰা হয় ৷ কিন্তু ৰাৱণে সেই ঠাইলৈ লিঙ্গটো অনা বাবে তাত 'ৰাৱণ দহন' কৰা নহয় ৷ এই ভেৰাৰখীয়াজনক বহুতে গণেশৰ ৰূপ বুলিও কয়, বহুতে বিষ্ণুৰ ৰূপ বুলিও কয়৷
বৈজনাথ মন্দিৰৰ কাষেৰে পাহাৰৰ দাঁতিত গঙ্গা নদীৰ পৰা ফালৰি কাটি ওলাই অহা জলধাৰা এটি নিশ্চলভাৱে বৈ গৈছে ৷ ঠাইডোখৰৰ প্রাকৃতিক সৌন্দর্য্য বৰ উপভোগ্য ৷
চামুণ্ডা :
বৈজনাথৰ পৰা ওলাই আহি আমি খোৱা-বোৱা কৰিলোঁ ৷ তাৰ পাছত সোধ-পোছ কৰি গম পালোঁ যে তাৰ পৰা কেই কিলোমিটাৰমান দূৰত্বত 'চামুণ্ডা' দেৱীৰ মন্দিৰ আছে ৷ এইবাৰ আমি চামুণ্ডা অভিমুখে ৰাওনা হ'লো ৷
চামুণ্ডা দেৱীৰ মন্দিৰ কাংগ্রা জিলাৰ চম্বাত অৱস্থিত ৷ আমি গৈ পাওঁতে আবেলি হৈছিল আৰু মন্দিৰ বন্ধ আছিল বাবে আমি আশে-পাশে ফুৰি প্রকৃতিৰ মনোৰম সৌন্দর্য্য উপভোগ কৰিলোঁ ৷ ঠাইডোখৰ পাহাৰীয়া অঞ্চলৰ বাবে বৰ সুন্দৰ আৰু মনোৰম লাগিছিল ৷ কাষেদি সুন্দৰ নিজৰা এটি নিশ্চলভাৱে বৈ গৈছে ৷ সুন্দৰ নির্মল পৰিৱেশ ৷ কিন্তু দিনটো ঘূৰি ফুৰা বাবে মোৰ ছোৱালীজনীৰ গা বেয়া লাগিল ৷ তাই বমি কৰিলে ৷ গতিকে আমি তাত আৰু বেছি সময় ৰ'ব নুখুজিলোঁ ৷ অৱশ্যে ইতিমধ্যে মন্দিৰৰ দুৱাৰ খুলিছিল ৷ গতিকে মা-দেউতাক জোতা চেণ্ডেল ৰখীয়া পাতি ততাতৈয়াকৈ মন্দিৰৰ ভিতৰত পাক এটা মাৰি ধৰমশালাখনলৈ গুছি আহিলোঁ ৷বৰণ
প্ৰেগনেন্সি কীটটোত দুডাল আঁচ অহাৰে পৰা ৰিমলীৰ কাণত অহৰহ নিজৰ মানুহবোৰৰ লগতে আত্মীয় স্বজন, ওচৰ চুবুৰীয়া আনকি দুদিনীয়া চিনাকি মানুহৰো লানি নিছিঙা উপদেশৰ বৰ্ষণ হ'বলৈ ল'লে।
মুঠতে দিহা পৰামৰ্শৰ অন্ত নাই।
ৰিমলীয়ে কিছুমান কথা মানে, কিছুমান নামানে। উপদেশ দিবলৈ মানুহৰ অভাৱ নাই। সকলো কথা শুনিবলৈ তাইৰ মনটোৱে চোন নামানে।
ৰিমলীৰ মূৰটো গৰম হৈ যায়। এই ঘৰখনৰ বগা ৰং লৈ কি যে এটা অবচেশ্যন। অথচ এই ঘৰৰ কেওটি প্ৰাণীৰেই গাৰ বৰণ ক'লা।
দুবছৰ আগতে তাইক ঋষিয়ে বিয়া কৰাব বোলাতো এওঁলোকৰ প্ৰথম আপত্তি আছিল তাইৰ ঈষত মিঠা বৰণটোৱেই। গঢ়ে-পিটে সুন্দৰী, সু-শিক্ষিতা, সু-স্বাস্থ্যৰ অধিকাৰী ৰিমলীজনী তেওঁলোকৰ চকুত পৰা নাছিল। পৰিছিল কেৱল তাইৰ গাৰ বৰণটো।
কিন্তু শেষত ৰিমলীয়েই এই ঘৰৰ বোৱাৰী হৈ দুৱাৰ দলি গচকিলহি। লাহে লাহে মুকলি মনৰ ৰাংঢালি বোৱাৰী পাই ঘৰৰ মানুহখিনিয়েও তাইক আঁকোৱালি ল'লে।
সেইবুলি তেওঁ ৰিমলীক অৱহেলা কোনোদিনেই নকৰিলে। শাহু হিচাপে যথেষ্ট মৰম কৰে ৰিমলীক।
ৰিমলী সুখী হৈছিল মোটামুটি তাইৰ নতুন সংসাৰখনত।
আৰু এতিয়া তাই মাক হ'ব বুলি খবৰটো শুনাৰে পৰা তেওঁলোকে ৰিমলীৰ আদৰ যত্ন দুগুণ অত্যুৎসাহেৰে কৰিবলৈ ধৰিলে।
কিন্তু তেওঁলোকৰ খোৱা নোখোৱাৰ তালিকাখনে ৰিমলীক বাৰুকৈয়ে অতিষ্ঠ কৰিছিল। তাইৰ আহিবলগীয়া অকণমানিটোক বিচৰা ধৰণে বৰণ দিয়াবলৈ শাহুৱেক, জেশাহুৱেকহঁত যেন উঠি পৰি লাগিছিল।
নানান মানুহৰ পৰামৰ্শমতে তেওঁলোকে প্ৰকাণ্ড লিষ্ট এখন কৰি পেলাইছিল। কি খোৱা উচিত কি অনুচিত, বহুত নিয়ম নীতি।
মাজে মাজে ৰিমলীয়ে মৃদু প্ৰতিবাদ কৰিলেও এই অৱস্থাত কাজিয়া পেছাল বেছিকৈ বঢ়াবলৈ মন কৰা নাছিল।
এসপ্তাহমান আগত আহি ওলালহি শাহুৱেকৰ ভাগিনীয়েক তৃষা। তৃষাই এইবাৰ এম-ডি কৰি চহৰৰ নামকৰা অবস্ট্রেতিছিয়ান-গাইনেকলজিষ্ট এজনৰ টিমত জুনিয়ৰ ডাক্তৰ হিচাপে সোমাইছে। পি-জিৰ খানা খাই আমুৱাইছে বুলি কেইদিনমান জেঠায়েকৰ ঘৰত থাকোঁ বুলি আহিছে। আহি সকলোৰে আদৰ বুটলিছে।
তাই অহাৰে পৰা ঘৰখনত সকলোৰে মনবোৰ ফুৰ্তিত থাকে। জেঠায়েকে, মানে ৰিমলীৰ শাহুৱেকেও স্বভাবতে নিৰ্ভীক আৰু স্পষ্টবাদী ভাগিনীয়েকক প্ৰচুৰ মৰম কৰে। ভয়ো নকৰা নহয়, যিহে মুখ চোকা ছোৱালী, অন্যায় কথা ক'লে মুখতে ধৰে।
তৃষায়ো পাৰে মানে বৌয়েক ৰিমলীৰ খেয়াল ৰাখিছে। কি কি বস্তু খালে বেবীৰ গ্ৰউথ ভাল হব, কোন খাদ্যই বেবীৰ মগজু চোকা কৰিব সকলো তথ্য তাইক দিছে। ৰিমলীৰ মন ভাল লগাবলৈ বাছি বাছি গান, কিতাপ, চিনেমাৰ লিষ্ট কৰি দিছে।
সেইবোৰ তাইৰেই আব্দাৰত যোগান ধৰি দিছে ঋষিয়ে।
ঘৰখনৰ মানুহবোৰে তাই থকাত বেছ ভাল পাইছে।
দেওবাৰে দুপৰীয়া সকলোৱে বহি ভাত খাবলৈ লয়। এইখন ঘৰত সকলোৱে একেলগে বহি খোৱাৰ অভ্যাস, এই কথাটো ৰিমলীয়ে বিয়া হৈ আহিয়েই দেখি খুব ভাল পাইছিল। সেই যে আগতে বিয়া হৈ যোৱা লগৰবোৰে তাইক সকিয়নী দিছিল, "বিয়াৰ পিছত লাষ্টত খাবলৈ পাবি, কোনেও খেয়াল নাৰাখিব", সেয়া ৰিমলীৰ ক্ষেত্ৰত মিছা প্ৰমাণিত হৈছিল।
তাই এনে এখন ঘৰ পাই সুখী হৈছিল।
কিন্তু এতিয়া এই মৰমৰ অতিশয্যাত তাইৰ নাকণি কাননি হয়। এই সময়ত সকলো খাবলৈ মন নাযায় তাইৰ, তথাপিও ঋষিহতে শাসন কৰিয়েই হওক বা মৰম কৰিয়েই হওক, তাইক অপছন্দৰ শাক-পাচলি ইত্যাদি চববোৰ খাবলৈ বাধ্য কৰে।
তাই খায়। বেবীটোৰ বাবে।
কিন্তু পেট ভৰাই খাবলৈ তাই বেয়া পায়। গাটো ভাৰ-ভাৰ, অলস-অলস লাগে। অথচ একেলগে বহি খোৱা মানুহ কেইটাৰ চকুৰ পৰা সাৰি যোৱাৰ উপায় নাই।
শাহুৱেক আৰু জেশাহুৱেকৰ খোৱা-বোৱাৰ বাচ, নিয়ম নীতিবোৰে তাইক অলপ বিপদত পেলায়।
আজি ভাতৰ পাতত আয়োজন ধেৰ। ৰিমলীয়ে কম বেছি পৰিমানে খাইছে।
"আৰু এতিয়া তুমি এনেও দুটা মানুহৰ ভাত খাব লাগে।" দেওবাৰ বুলি মাকৰ ঘৰলৈ অহা অসীমায়ো যোগ দিয়ে।
ৰিমলীয়ে সেমেনা সেমেনি কৰে। এপেট ভাত তাই খাব নোৱাৰে। অভ্যাস নাই। বহু দেৰিলৈ পেটটো জথৰ মাৰি থাকে।
বৌয়েকৰ অস্বস্তিখিনি দেখি তৃষাই টেপেক কৈ মাত লগালে,
"জেঠাই বেছি ভাত খালে বেবী হেলদি হব বুলি কোনে ক'লে তোমাক? নোদোকা মানেই হেলদি নহ'বও পাৰে।"
"উহু। নৰমেল ওজনৰ শিশু এটাও পুৰা হেলদি হ'ব পাৰে। লোদোৰ পোদোৰ বেবীতকৈ স্বাস্থ্যবান হোৱাতো ম'ৰ ইম্পৰটেণ্ট।"
ডাক্তৰ বুলিয়েই তাইৰ কথা মন দি সকলোৱে শুনি থকা দেখি তৃষাই এইবাৰ হল-হলকৈ কৈ গ'ল,
"আৰু এই ভাততকৈ প্ৰটিন ভিটামিন থকা খাদ্যহে বেবীৰ বাবে জৰুৰী। যিমান ভোক, সিমান হে ভাত খাব লাগে। জোৰ জবৰদস্তি একোৱেই খাব নালাগে।"
"বেবীটো এটা ফিটাছহে, পূৰাপুৰি মানুহতো নহয়। গতিকে দুটা মানুহৰ খানা খোৱাৰ প্ৰয়োজন নাই জেঠাই, দেইলি তিনিশ কেলৰি মান বেছিকৈ খালেই হয়, আৰু সেইখিনি কেলৰি ভাত, মাছ-মাংস, শাক-পাচলি সকলো খোৱা বস্তুৰ পৰা মিলাই পোৱা যায়। হেলদি ডায়েট।"
তৃষাৰ কথাত ৰিমলীৰ শহুৰেকে আৰু ঋষিয়েও মূৰ দুপিওৱা দেখি শাহুৱেকে কথা নবঢ়ালে।
"জানো পায় তহঁতৰ আজিকালিৰ কথা।" বুলি চমুৱাই থৈ দিলে।
ৰিমলীয়ে সকাহ পালে।
এই ছোৱালীজনীৰ কথা তাই পেলাব নোৱাৰে।
ৰিমলীৰ মনটো কোঁচ খাই গ'ল। আকৌ বৰ্ণ বৈষম্য!
"থ থ তোৰ চব কথা নামানো দেই, আমাৰ অসীমাৰ ছোৱালীকণ ইমান বগা, মাক-বাপেকৰ ৰং ক'তনো পালে?" জেঠায়েকে তৃষাক মুখতে ধৰিলে।
কথাটো হয়। অসীমা আৰু তাইৰ স্বামী ত্ৰিদীপ কোনো এটা বগা নহয়। কিন্ত সিহঁতৰ ছোৱালী তিথিৰ গাৰ ৰং বগা। মাকে ক্ৰেডিট দিব খোজে গৰ্ভৱতী অৱস্থাত গিলাছে গিলাছে খোৱা কেশৰ মিহলোৱা গাখীৰ আৰু ক'লা জাতীয় বস্তু নোখোৱাৰ ওপৰত।
"ক'লোৱেই চোন ৰংটো জেনেটিক। তাই চাগৈ পৰিয়ালৰ কোনোবা বগা মানুহৰ জিনটো পাইছে। ইয়াত তোমাৰ খোৱা বস্তুৰ একো কেৰামতালি নাই।"
"সেইটো কিন্তু ময়ো পঢ়িছোঁ। গাৰ ৰং, চুলি এইবোৰ জেনেটিক বস্তু। আৰু সেইদিনা ডাক্তৰ মেমেও কৈছে এই সময়ত যি কোনো ভাল লগা স্বাস্থ্যকৰ বস্তুৱেই খাব পাৰি, ৰং-বৰণত কোনো প্ৰভাৱ নেপেলাই বোলে।"
ইমানপৰে নিশ্চুপ ঋষিয়েও ভনীয়েকৰ কথাত উৎসাহ পাই হয়ভৰ দিলে।
"কিন্ত চাহ কফি খাবলৈ ডাক্তৰে নিজেই মানা কৰে চোন, মোৰ সময়ত কৈছিল নহয় ডাক্তৰে।" অসীমাৰ প্ৰশ্ন।
"কাৰণ চাহ কফিত কেফেইন থাকে। বেছিকৈ চাহ খালে গেছো হয়। কিন্তু পৰিমাণত সকলো বস্তুৱেই খাব পাৰি। চাহ নাখালে মূৰৰ বিষ হয়, কানীয়া লাগে, গতিকে অলপকৈ খোৱাত কি আপত্তি।"
"আৰু অসীমা বা, কেলৈ তুমিচোন তিথিৰ সময়ত খুব তামোল পকতিয়াইছিলা? মনত নাই?"
হয়। তামোল ভালপোৱা অসীমাই লুকাই চুৰকৈ হ'লেও তামোল এৰা নাছিল।
তাই ধেক ধেকাই হাঁহিবলৈ ধৰিলে। ভনীয়েকৰ কথাখিনি সঁচা। এই যুক্তি টলাব নোৱাৰি।
ৰিমলীৰ শাহুৱেকৰ মনটো অলপ সেমেকি গ'ল।
তৃষাই কোৱা কথাখিনি যদি সঁচা, তেন্তে কি এই বংশৰ বীজ ক'লা হৈয়েই থাকিব?
বগা নাতি এটালৈ যে তেওঁৰ হেঁপাহটো, কি হ'ব?
তৃষাই কথাটো বুজিলে। জেঠায়েকৰ মৰহি যোৱা মুখখন দেখি তাই দুখ পালে।
আবেলি বাৰাণ্ডাত বহি থকা জেঠায়েকক তৃষাই ধুনীয়াকৈ চাহ একাপ দিলেগৈ। মুঢ়া এটা টানি তায়ো কাষতে বহিল।
"জেঠাই, ক'লা-বগা, গাৰ ৰং মেটাৰ কৰে জানো? ময়োতো বগীজনী নহয়। কিন্ত তুমিচোন মোক লৈ সকলোৰে ওচৰত গৰ্ব কৰা, মই বোলে তোমালোকৰ নাম উজলাইছো।"
"আৰু ঋষিদা, অসীমা বা, ইহঁত বগা হোৱা হ'লে তুমি বেছি ভাল পালা হয় নে?"
জেঠায়েক নিৰুত্তৰ। কি নো ক'ব তেওঁ?
অসীমা, ঋষি আনকি তৃষা তেওঁৰ বুকুৰ এফাল। ইহঁতক কৰা চেনেহত বৰণৰ কথা নাহে।
হ'ব। এই সন্তান গোটেই ঘৰখনৰে আদৰুৱা হ'ব। সকলোকে মৰমেৰে আপোন কৰা মাক ৰিমলীৰ মৰমৰ সন্তান।
আহিবলগা কণমানিটোৰ কথা ভাবিয়েই হ'বলগীয়া আইতাকজনীৰ চকুহাল ভৰি আহিল।
তেওঁ হাঁহিলে।
"আমাক হেলদি বেবী এটাহে লাগে, আৰু বেবী হেলদি হবলৈ মাকজনী ফুৰ্তিত থাকিব লাগিব, নিজৰ ভাল লগা কাম কৰি, পছন্দৰ বস্তু খাই-বৈ থাকিব লাগে। তেহে।"
দুৱাৰৰ সিপাৰে সকলো কথাৰ উমান লৈ থকা ৰিমলী ওলাই আহিল।
কাষৰ চকীখনত বহিবলৈ দি শাহুৱেকে তাইৰ হাতটো ধৰি ক'লে,
"আজি নতুন এখন লিষ্ট বনাবা। দুইজনীয়ে মিলি।"
ৰিমলী আৰু তৃষাই বুজি নাপালে। আকৌ কিহৰ লিষ্ট!
"আহিবলগীয়া কণমানিটোৰ নামৰ লিষ্ট আক'। কেইটামান ভাল নাম ময়ো ভাবি থৈছোঁ। ভৰাই দিবা।"
"দুয়োটা ভাবিবি। বেবী বেবীয়েই, নাতিয়েই হওক বা নাতিনিয়েই। ক'লাই বা বগাই হওক। আফটাৰ অল মোৰ মৰমৰ গ্ৰেণ্ড চাইল্ড।"
জেঠায়েকৰ গৰ্বিত উত্তৰ।
ৰিমলীয়ে শাহুৱেকৰ কান্ধত লাহেকৈ মূৰটো পেলাই দিলে। শাহুৰূপী মাকজনী তাই সঁচাই পালে তেন্তে।
তৃষা খুচ। তাইৰ নিজৰ মানুহবোৰ বুজন।
ৰূপালীম মহন্ত
বেংগালুৰু, কৰ্ণাটকা
0 Comments